Dj Pety MP3 download
Moje nové sety stahujte v sekci hudba
-------------------------------------------------------------
Dara Rolins vs Toky a Boss
Dara má po několika letech nové album - D2. To samozřejmě není zvláštního, zajímavý je ale okruh spolupracovníků, pro které tentokrát šáhnula.
D2 totiž bude album plné remixů, které budou z dílny Darina pravidelného hudebního partnera - DJe Nea, hvězdného remixéra a MJ Cole-a, domácí houseové matadory Brauna a Moskyta, Wiche, Jana Kleníka, Trafika i zbytek PSH, slovenské hiphopery Rytmuse s Viktorem Hazardem, další Slováky Veneer a Roberta Buriana a k nejpřekvapivějším partnerům budou patřit jmenovaní technotonážní Toky a Boss :-).
D2 bude obsahovat i 3 novinky, na kterých budou spolupracovat hiphopoví Nironic, Wich a PSH.
Śéf programu Jakub Bouček poskytl rozhovor pro PLAY.CZ, jak Akropolis začínal a zároveň proč po šesti letech končí.
Jak se zrodil nápad vysílat internetové rádio
Inspirovali nás naši předchůdci. Radio Akropolis totiž vzniklo z kolejní rozhlasové stanice, Radio Strahov, která vysílala pro obyvatele pražských, strahovských, vysokoškolských kolejí už od roku 1992. Ta v roce 1999 sice zanikla, ale o půl roku později už se kolega Pavel Zelinka snažil o její opětovné znovuspuštění, což se mu v únoru 2000 podařilo.
Kdy jste poprvé začali oficiálně vysílat
Tady bych vlastně mohl uvést hned několik údajů. Už jsem zmínil Radio Strahov, které začalo vysílat už v roce 1992 a v obnovené podobě v únoru 2000.
Pokud jde o Radio Akropolis, tak to spustilo ostrý provoz opět v únoru, ale tentokrát roku 2003.
Jste považováni za první internetové Rádio v naší republice, cítíte to také tak
Pro jistotu jsme se "titulem" první internetové rádio příliš často nechlubili, protože vždy se najde někdo, kdo se začne dohadovat, že první byl vlastně on. Nepochybně jsme ale byli první, čistě internetová, stanice, která nabídla plnoformátový program a ve chvíli, kdy jsme do světa webcastingu vstupovali, tak to pro nás, díky našemu tehdejšímu nadšení a nutno přiznat i naivitě, bylo nepochybně to nejlepší období, protože potom se začala pomalu, ale jistě hlásit o slovo drsná realita.
Považujete internetové rádio za fenomén?
Se slovem fenomén se poměrně často plýtvá a já bych se dnes neodvážil tvrdit, že se právě webcasting stal fenoménem, to ukáže až čas.Vznik rozhlasových stanic na internetu považuji spíš za logický vývoj, protože vždy, když se najde nová platforma, dřív nebo později někoho napadne, že by se dala využít i pro šíření rozhlasu.
Jaké marketingové a PR nástroje jste pou žívali
Vzhledem k průběžnému nedostatku prostředků, jsme se vždy museli zaměřovat na propagaci, která nás pokud možno nebude stát nic, nebo alespoň skoro nic. Základem se proto staly bartery, občasné bannerové kampaně a případně samolepky. Hlavní část propagace jsme ale směřovali do akci, které měly za úkol rádio zviditelnit, jako každoroční Strahov Open Air, reality show 72 hodin, nebo parodie na televizní reality show s názvem VyHolení.
Jak vidíte budoucnost internetových rádií
Tady vám asi nahraju, ale budoucnost rádií na internetu je podle mě především v široké nabídce žánrových stanic a postupně i v komunitních službách, které umožní aby si posluchači sami sestavovali vlastní playlisty a ty pak pouštěli přátelům. Pochopitelně, že své silné postavení na internetu, budou mít i terestrické stanice, protože jejich sílou je značka, kterou lidé znají. Naopak poměrně černě vidím budoucnost plnoformátových, internetových rádií, jako je Akropolis. V nabídce tisíců nemoderovaných kanálů a desítek terestrických stanic totiž takové stanice nakonec zapadnou.
Kdo je pro Vás největší konkurence
Dnes jsou pro nás paradoxně největší konkurencí terestrické stanice jako ČRo4 - Wave, hip-hopový Spin a pochopitelně i Rádio 1.
Situace na domácím rozhlasovém trhu se totiž přeci jen, za posledních šest let změnila, a tak zatím co v roce 2002 jsme mohli říci, že Akropole nabízí něco, co v českém éteru posluchač nenaladí, tak dnes musím přiznat, že nabízíme hudební a programové schéma, které posluchači,tedy alespoň ti pražští, naladí i na svém autorádiu.
Na internetu pak jsou pro nás nepochybně konkurencí nemoderované, žánrové stanice, které fungují se zlomkem našich nákladů a zároveňnabízejí posluchačům velmi úzce profilovanou hudební dramaturgii.
Plánujete jiný vývoj rádia
Dnes bohužel musím říci, že jedinou budoucností našeho rádia je ukončení vysílání. Po šesti letech, kdy jsme se snažili o získání licence pro terestrické vysílání a zároveň jsme se snažili stabilizovat rádio finančně, jsme nuceni ke kroku, který nás vůbec netěší, totiž ukončit vysílání, takže s koncem února 2008, skončí i vysílání Radia Akropolis a dál budeme rozvíjet jiné projekty, jako je třeba rozhlasová dílna pro studenty vysokých škol, která v Akropolis funguje, díky Evropskému sociálnímu fondu, už druhým rokem.
Jaká je Vaše cílová skupina posluchačů
Naší základní cílovou skupinou jsou posluchači ve věku 18 až 26 let, ale pochopitelně že máme přesahy, takže například nejstaršímu posluchači o kterém víme bylo 87 let.
Jak funguje financování internetového rádia
To je jednoduchá otázka, ale paradoxně na ni nedokáži jednoduše odpovědět. Financování Radia Akropolis bylo ze začátku postaveno na úzké spolupráci s partnerskou vysokou školou, kterou bylo v roce 2003 ČVUT. Po roce a půl jednání jsme ale pochopili, že tato škola vlastně nemá o jakoukoli spolupráci zájem a přeorientovali jsme základ financování rádia směrem ke grantům. Díky grantům jsme potom fungovali dalších několik let, přičemž se nám i podařilo v Praze najít jednu osvícenou vysokou školu, Českou zemědělskou univerzitu, která se na dva roky stala naším partnerem. Financování založené na grantových prostředcích, se ale postupem času ukázalo jako velmi nejisté. U grantů totiž nikdy nemáte jisté, jestli a kolik prostředků dostanete a tak poté, co jsme dvakrát po sobě některý z grantů nezískali, dostalo se rádio do velmi vážných ekonomických problémů.
Průběžně jsme také řešili možnost financování rádia klasickým způsobem, tedy z reklam. Brzy se ale ukázalo, že zadavatelé se reklamy v internetovém rádiu spíš než cokoli jiného, bojí a nemají o ni zájem. Krom toho, když se podíváme na malé terestrické stanice a jejich ekonomické balancování nad propastí, pak myšlenka, že by se z reklamy uživilo internetové rádio, bylo bohužel víc než komická.
-------------------------------------------------------------
Renaissance slaví 50. relase spoluprací
Peta Tonga a Superbassem
Letí to letí a to platí i pro houseový label Renaissance. Ten právě oslavil vydání již padesáté placky v pořadí komu jinému na ní dát prostor než Pete Tongovi - patrně nejvlivnějšímu člověku v branži.
Anketa Tanec a drogy 2007: Co a jak se uziva na parties?
V Renessaince berou výročí skutečně vážně a do nového Tongova singlu "Wonderland" vkládají velké naděje. Měli by se možná i modlit, přestože Pete patří mezi nejvlivnější lidi v taneční branži, jeho singly nepatří mezi bořiče hitparád.
Možná i proto se singl jmenuje právě "Wonderland". To je totiž i název Tongovy noci v Ministry of Sound, která se silně inspiruje legendární akcí Pure Pacha, ze níž britský DJ vybudoval jednu z nejúspěšnějších party na Ibize a z níž do značné míry žije celá Pacha. Sám Tong party Wonderland charakterizuje slovy: "Je to noc pro ty, kteří už vyrostli, ale ještě nechtěli". Teď patrně Renessaince i Pete doufají, že zavedený název pomůže skladbě v hitparádovém souboji.
Pete Tong
Tong však nesází jen na osvědčený název. Podobně jako u singlů More Intensity a Deep End, které vydal ve spolupráci s americkým producentem Chrisem Coxem (ten se v listopadu představí i v Praze), si přibral na pomoc zkušené producenty. A nešel příliš daleko. Pomocnou ruku totiž přiložil Coxův kolega z projektu Thunderpuss Paul Harris a Jay P., známý také jako Superbass. Výsledkem spolupráce je deephousový track kombinující našláplou basovou linku, chytlavou melodii a vokálové samply, Superbassovy remixy pak ještě více zdůrazňují hutnou basu.
Pete Tong se řadí mezi nejvýznamnější osoby v tanečním showbussinesu. Jeho pravidelnou Essential Selection (zde si můžete poslechnout i zmíněnou novou skladbu) na britském rádiu BBC Radio 1 poslochají statisíce posluchačů po celém světě, stejně jako novější show In New Music We Trust a In New DJs We Trust. Tongova noc Pure Pacha patří mezi nejpopulárnější akce na ostrově Ibiza.
Necheme Vaše peníze, chceme Vás!
!!Česko proti chudobě - připojte se!!
http://www.ceskoprotichudobe.cz/
-------------------------------------------------------------
Love Parade 2007
Svoboda a tolerance nosí společné jméno!
Na naše české poměry něco absolutně nevídaného se stalo v sousedním Německu opět skutečností! Více než 1,2 milionu účastníků této legendární záležitosti opět dokázalo..
...že elektronická hudba dokáže spojit alespoň na jediný den nepřeberné množství lidí do jedné rodiny a proměnit jindy ospalé město v centrum tance, svobody a absolutní tolerance.
Víceméně samé superlativy
25.08.2007 se stal pro město Essen dnem, kdy zněla jeho ulicemi hudba a úsměv se stal univerzálním jazykem všech přítomných. Tato sobota už se jednou pro vždy zapíše do městské kroniky jako den lásky, jako den Loveparade! Essen je tento rok prvním městem v německé spolkové zemi Nordrhein-Westfalen, jež vzalo pod svá křídla Loveparade. Až do této doby byl majoritní destinací této akce pouze Berlin, ovšem po některých neshodách se organizátoři akce rozhodli party raději přesunout do jiné spolkové země. Berlin byl pro takový podnik více než příhodné město - prostředí plné nezávislých umělců, město po tolik let rozervané na dvě nesourodé části politikou přímo vyzývá k tomu, aby hostilo oslavu lásky a tolerance. Ovšem po všech letech Loveparade přerostla v mezinárodní záležitost a láká každý rok více a více účastníků, jimž nezáleží na místě konání, ale pouze na myšlence této akce.
Kde domov můj
S Berlínem ovšem Loveparade ztratila skvělé místo, jež nabízelo stovky klubů k následným afterparties, kterých se v Essenu žalostně nedostávalo... Nepředbíhejme ale ručičky hodin, nezačínejme negativy a pojďme Essen vyzdvihnout za jeho odvahu, se kterou se do spolupořádání akce pustil. Pořadatelé sami tvoří velmi schopný tým, s dostatečným předstihem informovali veřejnost o svém záměru a vzhledem k tomu, že zajistili jistý průběh akce až do roku 2011 a získali formální podporu měst a dokonce i politiků, nezbývá než smeknout klobouk. Na celkovém výsledku je jasně patrné, že celá organizace probíhala celý rok, byla velmi dobře naplánována a všechny jednotlivé střípky nakonec vytvořily velice pestrou a dobře propracovanou mozaiku! Samozřejmě i u nás v Čechách trvá plánování a organizace většiny velkých festivalů celý rok, bohužel u nás je vše převážně závislé na finančních prostředcích a nezájem politiků o akce podobného druhu jen podtrhují možná trochu pokulhávající úroveň naší kultury... Trefné české přísloví ale praví: "Za plotem je tráva zelenější" nechme proto toto téma otevřené :o).
Blíže, než by se zdálo
Pro našince může být taková party velkým lákadlem, na druhou stranu, velký otazník visí nad dopravou, stejně jako ubytováním. Kempovat se přímo na místě nedalo, respektive dalo, ale zřejmě by to dříve nebo později nebylo bez asistence policie, nemluvě o tom, že ve městě se stan rozbaluje dost svízelně :o). Hotel byl tedy jediná volba. V mém případě jsem měl za ušima a hotel jsem si zarezervoval raději v květnu a měl jistotu, že budu mít kam složit hlavu, za což jsem si přesně o půlnoci velmi poděkoval. Dopravu už řešil každý individuálně. Několik českých clubberů přijelo přímo autobusem jako oficiální Loveparade zájezd. Cesta do tak daleké metropole trvá něco kolem 12 hodin a dá se prospat, ale nutno říct, že se na člověku značně podepíše. Moje volba padla na nízkonákladový let do nedalekého Dortmundu, který se vešel do férových 60 € tam i zpět. Celková doba vyšla nakonec i s čekáním na Ruzyni na překvapivě necelých 5 hodin (Ruzyň a její organizace to může někdy značně zkomplikovat). V tento moment se hodí říci, že ne všichni měli na svém letišti štěstí. Největším smolařem byl bohužel Moby, kterého vypeklo letiště Newark v USA a Mobymu už se nepodařilo odlétnout do Evropy. Na svojí obhajobu přislíbil účast na Loveparade 2008 v Dortmundu, a tak už nyní známe prvního headlinera pro příští rok.
Nevíš, kde je tady hlavní stage?
Ve 14 hod. se rozezněly první floaty a daly se pomalu na celodenní okružní cestu. Měly před sebou několik kilometrů, kdy jely městem a přidávalo se k nim stále více a více tančících postav. Stále se ještě ale pořád dalo mezi floaty přecházet a poslechnout si každý zvlášť. Ani ne po hodině už ovšem každý nabral dost věrných příznivců na to, aby čtyřproudová ulice praskala ve švech. Nemám nejmenší představu odkud (?!!) všichni přišli, jisté zůstává, takto vypadaly ulice Essenu až do 20:00, do hodiny kdy dorazily poslední pojízdné stages na tu hlavní a přivedly každého mezi ostatní!! Cestou po městě, za skvělého počasí byl opravdový zážitek doslova protančit celé město, pozorovat lidi v oknech, nasávat atmosféru, nechat se jí naplno strhnout, zažít čistou extázi bez drog...!
Německo je země s tolika ujetými pivy, opravdu! Při takovém počasí, jako v sobotu vládlo, zkonzumoval každý pěknou řádku ovocných, ale i normálních piv. Příjemným zjištěním pro mě bylo, že zde zcela chyběly drogy. Naprostá většina tanečníků do sebe sebevražedně lila ovocné piva ve smrtící smršti a tančila i tak jako o život vedle pojízdných podií.
Největší číslo kamionu, které jsem zahlédl bylo myslím 35, věřím že jich tam bylo i více! Mezi těmi 35 mými jsem si našel tolik hudebních stylů, aby mi to stačilo poslechnout od smetanově zremixovaných Prodigy, přes německý live hip-hop, floatů s dost mizernými DJs až po snové kreace mistrů, kteří dávaly svým miláčkům pod podiem přesně to, na co měly chuť. Takový float místní radiové stanice mě provedl zbytkem odpoledne po celém městě. Nezapomenu na všechny úsměvy, kterými nás obdařovaly lidé na floatech a my jsme je opětovali. Cestou jsem potkal hodně národností, potkal jsem i dvakrát Čechy a slyšel otázku: "Nevíš, kde je tady hlavní stage?" Na tomto místě bych se rád omluvil, ale celý den jsem neměl o nějaké hlavní stage ponětí, nehledal jsem si doma před party obzvláště hodně informací a spoléhal na to, že se nechám překvapit... Tedy promiňte! Protančil jsem celý den ve městě a určitě nelituji, bylo to fantastické. Nicméně na otázku, kde je hlavní stage, jsem odpověděl, že asi u prvního floatu, ne?? Hmmmm, tak to nebylo vůbec správně. I můj float mě nakonec dovedl na místo, kam dojely i ostatní a kde se sešly všichni návštěvníci... Dav lidí obklopující hlavní podium vypadal skoro až hrozivě. Na můj vkus už megamasová akce. V tu chvíli jsem si netroufnul odhadnout, jaký počet lidí se asi dostavil, tipnul jsem to tak na 200 tisíc... Všichni chtěli vidět Kosheen, Westbama a další hvězdy, připravili se ale na druhou stranu o zážitek z města a kamionů a byli odsouzeni k tomu, že k nejbližším tekutinám a záchodům je nemožné probít se davem. Ten dav byl opravdu obrovský!
Po party na after?
Pro mě nicméně v tuto chvíli asi party začínala končit. Po celém dni, 11 energy drincích a 1.200 fotkách ruce říkaly "ne". Část přítomných v tuto dobu se už také připravovala na odjezd domů, bohužel hlavní vlakové nádraží, stejně tak jako metro neunesly takový počet lidí a policie musela obojí uzavřít! Dvě hodiny, v té největší špičce, nefungovala žádná doprava, taxíky bohužel nestíhaly, stejně ani neměly možnost projet ulicemi, tolik lidí v ulicích bylo! To byly dvě slabší hodinky této party. Organizátoři, město, policie a záchranáři nepočítali s tím, že přijde 1,2 milionu lidí a odhad asi o 700 tisíc podcenili!! Žádný div. Loveparade zažila v posledních dvou letech nezájem. Dovedete si jistě představit mobilní záchodky, trávníky a později i zem. Vše bylo poseté plechovkami, střepy a papíry, tunami odpadu! Dvě hodiny vládl slušný chaos, nakonec se vše kolem půlnoci vyřešilo, většina lidí odjela a zbytek hledal afterparties ve městě. Afterparties prostě nebyly. Je mi to líto, ale toto bylo nedořešené. Afters sice oficiálně byly, nikdo ale nevěděl, jak se tam může dostat, ani kde to zhruba je... Přes dav lidí nebylo ale i tak možné se příliš pohybovat. Většina klubů, bohužel v Essenu dost malých, praskala ve švech a málokterý dal k dispozici hudební aparaturu i do ulic, ale byly i světlé výjimky!! Situaci věrně zachraňovaly turecké bufíky a pizzerky, které neváhaly a rozjížděly slušné "pizza techno parties" před svými obchůdky a získaly si svojí hudbou slušnou řádku vděčných tanečníků! A protože je takových bufíků v Essenu 100 x víc než klubů, frčelo to slušně ve městě pozdě do noci i bez klubových afterparties :o)) Další velmi pozitivní věc byla ranní organizace ve městě. Už v devět ráno byla většina zátaras pryč, velká část odpadu také - úklidová služba zaslouží velkou pochvalu! Klobouk dolů!
Sečteno, podtrženo, puchýř na noze velikosti mexického dolaru, bolavé ruce, nějaké ty peníze, všechno stálo za to u toho být a vézt si domů hlavu plnou zážitků a vzpomínek. Ani ne dva dny po všem mi ještě pořád hlavou letí kamiony, hudba, sluníčko a smích. Asi jsem se zamiloval... A to je Loveparade! Děkuju!
------------------------------------------------------------
House&Trance a Mácháč? Nesmysl!
Moc často se nestává, abych při své časové vytíženosti měl čas ještě psát vlastní články, ale po návštěvě letošního Mácháče mě to donutilo. Musím se přiznat, že už jsem nebyl 3 roky na velké akci, protože ráději navštěvuji clubové akce. Ale vzhledem k tomu, že jsem dostal volný vstup, řekl jsem si, že pojedu. Docela jsem se i těšil, jelikož house mám moc rád a čekal jsem od toho večera klidný pohodvý houseový(tranceový) večer, který mě na konci prázdnin trochu uvolní od všech všedních starostí. To se bohužel nestalo, akce mě velmi zklama. Lucca s Pavlíčkem je opravdu zajímavý projekt, ale z vlastní zkušenosti jamování je dobré někde v soukromí, ale ne na festivalu, kde lidé chtějí tancovat a slyšet taneční hudbu. I z mého pokročilejšího (chápavějšího) pohledu mi to přišlo divné. Carl Cox nebyl špatný, ale nebyl ani dobrý. Dj jeho formátu by měl bavit lidi torchu jinak, tedy podle mě. Jedniný kvalitním djem byl asi Loutka. Asi proto, že jsem v půl 3 ráno odjel radši domů a tím pádem ho neslyšel. Uprímně Vám řeknu, že za 800 Kč to byl z mého pohledu obrovský propadák a horší festival jsem snad v životě nezažil. Kdybych si lístek koupil, chtěl bych vrátit vstupné. Pořadatelé styďte se, fakt děs!! A to zde nebudu rozebírat uspořádání hlavní stage, kde se tancovalo z kopce, dráhé a pomalé bary, špatnou navigaci a mnoho dalších detailů, které jako promotér vidím narozdíl od většiny partypeoples. Jediné co mě na Máchači opravdu bavilo byli moji kamarádi, kamarádky, přátelé a snad poprvé počasí, protože nepršelo.
------------------------------------------------------------
Lucca má videoklip k singlu Bodydance
Nový track Luccy a Christiana Fischera - Bodydance, který vyšel na labelu Sound of Acapulco, má i videopodobu. Klip natáčel renomovaný britský režisér Steve Glashier (videoklipy Fat Boy Slima) v Londýně a v Brightonu. BBC R1 zařadila track několikrát do svého vysílání a následně pak i mnoho radií a internetových serverů. Carl Cox track hrál ve svém nejnovějším Essential Mixu a po té jej licencoval na svoji letošní kompilaci z klubu Space Ibiza. Na svou kompilaci licencoval skladbu i největší německý letní festival Nature One. První dva týdny po nasazení Bodydance zařadil nejznámější hudební elektronický obchod Beatport na žebříček nejprodávanějších tracků. Track má dva remixy od amerického seskupení Electric Haze a irského producenta Discount Rhino.
Videoklip k singlu Bodydance
Michal Poliak:
Když World Republic zahrál Carl Cox, měl jsem slzy v očích
Michala Poliaka možná znáte jako BB Mika i díky jeho spolupráci s Orbithem. Ale víte, že je také autorem skladby World Republic? Nevíte, co to je? Tak čtěte. Kromě toho se dozvíte, jaké je to mít sny, dostávat facky a co může způsobit jeden Essential Mix Carla Coxe.
Tématem našeho rozhovoru je hlavně tvá nová deska. Přesto mi nejprve pověz, kdo je to vlastně BB Mike aka M. Poliak?
BB Mike je předchůdcem Michala Poliaka, dříve sem hrával pod pseudonynem BB Mike, teď přecházím na své občanské jméno.
Aha... A kromě jména, povíš nám o sobě něco víc?
Jsem kluk z jižní Moravy, který věrný svým genům miluje víno, ženy, zpěv...akorát jsem díky moderním trendům v konzumaci přešel z houslí a zpěvu na gramce, z vína na experimenty a z žen na...
Zajímavé. Mimo to se věnuješ produkci...kde na to všechno bereš energii?
Nevím, vždycky jsem toho dělal moc naráz, potřebuju být ve stresu a nestíhat. Kromě produkce mám ještě jiné aktivity, díky kterým si financuju studio, což bych z výdělků za hraní skládal docela dlouho.
Jasně, chápu. Ale teď k tvé nové desce. Napadá mne, proč vlastně říkám, že je nová? Kolik desek máš už na svém kontě?
Mám zatím vydané 4 desky, vše jsem stihl za méně než rok a další jsou na cestě. Do konce roku by snad ještě mohly být dva releasy...uvidíme...
Fajn...a teď mne zajímá jedna věc. Pracuješ na tom všem sám? Jak se například díváš na velmi časté spojení známého DJského jména s dobrým producentem v pozadí. Dovedeš si představit, že by to byl tvůj případ? Ať už z jakéhokoliv úhlu pohledu...
Na rovinu, dovedu si to představit. Kdo z velkých DJů má dnes čas skládat si veškerou produkci? Znám spoustu umělců, kteří na to mají celý tým lidí. Věřím ale, že základ je sám rozumět skládání, aby mohl člověk vědět, co chce udělat. Já už si dnes dělám hudbu samostatně, ale měl jsem několik učitelů - dj Bloodstar, dj Hubiss, dj Preach...Posledně zmiňovaný začal letos hodně létat na turné po světě a je doma, resp. ve studiu maximálně na týden za dva měsíce...přestává mít na to čas…jak myslíš, že to asi mají superstar co jsou o něklik tříd výše? Ještě bych k tomu dodal...pokud budu chtít jít co nejdál, jednoho dne už si asi hudbu nebudu dělat sám...to je prostě vývoj.
Díky za upřímnost. Mimochodem, kam až míříš?
Co nejvýš, dokud mě to bude bavit. A bavit mě to bude pokud budou mety na zdolávání. Jak se zaseknu v nějakém bodě, skončím a nechám místo ostatním.
Takže konkrétně. Jaká je tvá deska? Co jsi chtěl jejím prostřednictvím říct? Prostě nám ji nějak výstižně představ...
Názvem World Republic jsem chtěl zviditelnit tak trošku víc i naši republiku, která zatím dost na producentském poli pokulhává. Jinak jsem se snažil asi jako spousta jiných producentů o originální track, kterého si všimne některý z velkých umělců. Naštestí se podařilo, všiml si jí ten nejvyšší...
Kdo?
Kdo? Carl Cox namixoval World Republic do svého Essential mixu na radio BB1...
Ale to musí být fajn pocit. Jaká byla tvá první reakce?
Slzy v očích, polil mě obrovský pocit zadostiučinění všem těm pochybovačům a kritikům, jak ze strany rodiny, tak vlivných osob taneční scény...teď vím, že to, co dělám má perspektivu, ale...nesmím polevit.
Dobrej přístup. Na to konto mne napadá… lze se nějak ubránit takovému tomu pocitu pýchy? Myslíš si, že jakmile si člověk řekne "Jsem dobrej, a nikdo na mě nemá", že má vyhráno? Nebo naopak? Určitě víš, co myslím…
Život mě naučil, že vždycky, když se člověk cítí spokojeně, dostane facku. Pak už záleží, jak se z ní poučí.
Povídej. Kolik těch facek máš za sebou? A jak ses z nich poučil?
Už bych je ani nespočítal, naštestí nemám tolik jizev na těle. Věřím, že jsem si ze svých chyb vzal to nejlepší, ale chyba je možná to, že si to myslím. Pořád se učíme.
Co pro tebe vlastně znamená hrát jako DJ? Co tím vyjadřuješ? Má to nějaký hlubší smysl, nebo tě to "jen baví"?
Hudba pro mě má hlubší smysl sama o sobě, a když ji můžu hrát lidem, tak mě to opravdu naplňuje.
A jak moc tě naplňují lidé? Vnímáš nějak rozdíl mezi určitým publikem? Respektive akcemi, kde vystupuješ?
Určitě. Vždycky je několik akcí, které člověka spíš znechutí a ptá se potom sám sebe, jestli to má smysl... pak ale přijde super party a člověk je zase nabitý nadlouho dopředu. Ale musíš mít cíle, vědět kam to chceš dotáhnout a vydržet...
Kdybys měl na výběr – DJ nebo producent. A zajímá mne co si myslíš o tom, že v dnešní době musíš být producent, aby ses mohl prosadit?
Kdybych si měl vybrat? Určitě DJ, který ale hraje svoje věci, které vydal. Takže já bych si asi nevybral, potřebuju obojí.
Ok...jaký styl vlastně hraješ? A které své vystoupení považuješ za nejvýznamnější?
V dnešní době už styly nejsou nějak vyhraněné, čím dál více se styly prolínají, je těžké to přesně specifikovat...nicméně pokusím se to popsat… hraju od funky tech-housu, přes progressive trance s prvky elektra, až tech-trance:-) Nejvýznamější akce? Nevím, bylo jich víc - Apokalypsa, Marco V night, Hradhouse, Rio de Riviera, Oxygen...každá měla svůj význam, takže první místo není.
Hraješ na nějakých letních festivalech? Kde tě vlastně lidé mohou letos slyšet?
Hrál jsem na Rio de Riviera, ještě se ukážu na Hradhousu, Trnkobraní a Free Summer Open Airu v Košicích…
A tvůj největší sen, co se DJingu a produkce týká? Věříš na sny?
Rád sním, ale snažím se přeměnit ty největší touhy na realitu a intenzivně na tom makám. Největší sen je létat na hraní z jednoho kontinektu na druhý a všude mít plný kluby a party. Můj producentský sen neprozradím, protože na něm pracuji a nechci, aby mě někdo předběhl, chci být pokud možno originální. Vše se během několika let odhalí!!!
Kdyby sis měl vybrat...splnění tvého největšího snu způsobem, v který bys nikdy ani nedoufal a pak už nic...anebo standardní parties se svými výkyvy, bez šance, že bys dosáhl na svůj sen...co by to bylo?
Určitě to první, bez šance, že si splním sen, nedělám nic, takže tomu musím věřit. Radši budu makat, věřit, být trpělivý, a když přijde znenadání cíl, nenechám ho utéct i za cenu, že pak to skončí. Štěstí přeje připraveným a jak řekl Nohavica, kouzelné na vrcholu je to, že poznáme kdy byl, až když začneme padat (smích).
A závěrem - řekni mi, co je pro tebe momentálně nejdůležitější?
Mí přátelé, rodina a hudba.
Výborně, děkuju za rozhovor a přeju hodně štěstí a splněných snů!
----------------------------------------------------
Fakt super hra
----------------------------------------------------
!!Domluvme se!!
Na čem? Na tom, kdo dneska poveze partu z kalby domů a nebude pít alkohol. Kámoši se vždycky umí dohodnout a tohle je to nejmenší, co pro ně může člověk udělat. Jeden večer nepít totiž zas tolik nebolí, rozhodně míň než bouračka v autě.
Ožralej člověk za volantem je zkrátka nebezpečnej. I když si dal jenom „co by se za nehet vlezlo“ a jede opatrně. Má totiž tak jako tak zpomalený reakce a není schopnej ovládat auto jako střízlivej řidič. Což vůbec není dobrý, kor když má za sebou partu svejch kamarádů. Na alkohol za volantem u nás jenom za osm měsíců dojelo 26 lidí a to je na tak malou zemičku docela dost. Nespoléhejte se na to, že Vám se to stát nemůže. Těch 26 lidí si to taky myslelo.
Prostě nebuďte blbí a domluvte se. Až pojedete zase na kalbu, ať jste u toho všichni.
Bukanýr se stěhuje
tentokrát zakotví nedaleko botelu Albatros na nábřeží L. Svobody pod Štefánikovým mostem. Bukanýr slibuje i další změny a také to, že se každým dnem jako každé léto otevře horní terasa.
-----------------------------------------------------------------
MarcoO: Novým DJs by měly pomáhat kluby
MarcoO vyhrál soutěž s Raverecords, díky které získal hraní na Elektře s dA frEShem. Od té doby se protočilo hodně vinylů, ale slíbený rozhovor je tu. jaks e tedy žije méně známým DJs a jaké jsou jejich další šance na sebe upozornit?
an: Ahoj Marco, Dodatečně gratuluji. S čím jsi vlastně do soutěže šel?
-MarcoO: Ahoj, zdravím všechny. Díky moc za gratulaci. S ničím zvláštním, měl jsem nově namíchané demo, poslal jsem ho a ono to vyšlo. Měl jsem velkou radost :-).
Raverecords.cz se snaží pomoci méně známým DJům k hraní na zajímavých eventech alespoň takto. Elektru máš sám označenou jako důležitý "gig". Kde třeba Ty vidíš rezervy scény v pomoci mladé krvi, aby se ta prosadila?
Právě v tom, co dělá Rave. Je to výborná příležitost pro začínající, či méně známé DJe presentovat se na prestižních akcích a dostat se tím do podvědomí lidí okolo scény. Také by mohla být větší podpora ze strany klubů, je to těžké, člověk se musí hodně snažit a jít si za svým cílem.
Co si třeba myslíš o anketě o DMA? Nemyslím ani tak o aktuálních výsledcích...
Obecně si myslím, že anketa DMA je velmi důležitá, je to jediný zpětný hlas lidí o úspěších či oblíbenosti na taneční scéně. Pro všechny oceněné to je impulz, že tu svou činnost dělaj správně, a určitě je to nakopne pracovat dál.
No narážel jsem spíš na to, že kategorie objev roku vynesla v posledních 2 letech týpky, na které si většina vzpomene asi jen v souvislosti se způsobem, jakým se stali známými, než že by se jim dostalo všeobecného respektu.
To jsem čekal... Také jsem o nich nikdy nic neslyšel a když se podívám na letošní počet obdržených hlasů, zdá se mi to víc než podezřelé. Nevím, neznám je, třeba jsou ve svých regionech oblíbení :-).
MarcoO
Teď je docela aktuální téma letní festivaly a jména, která jsou ohlašovaná. Já tedy zrovna moc nadšený nejsem, tedy hlavně z toho, že většinou vlastně nepřinášejí nic nového. Někteří promotéři už jen doslova scénu ždímají, aniž by jí něco taky dávali. Jak to vidíš Ty?
Já to nějak moc neřeším, v létě je to hlavně o zábavě pod širým nebem. Festivalů je naštěstí dost, tak si může každý vybrat, co mu vyhovuje a který navštíví.
No já moc pocit výběru nemám, tedy pokud není jedna z možností zůstat doma a nejet nikam. Ty se na nějaký festival chystáš?
Jasně, že jo, těším se již tradičně na Hradhouse, tentokrát si ho nenechám ujít, i kdyby z nebe sračky padaly, dále na Veveří (když bude) a Mácháč, na Coxe. Doufám taky, že si na nějakém festivalu zahraji :-).
Jestli se nepletu, začal jsi hrát už v roce 1999, to je skoro 10 let. Sám říkáš, že jsi byl ovlivněný "tehdejší brněnskou taneční scénou". Co si pod tím mám představit? Mé vzpomínky na tu dobu v Brně nejsou zrovna nejlepší, nebylo moc kam chodit a když, tak na techno. Jak to vidíš Ty, třeba ve srovnání s dneškem?
No těch 10 let je trošku silné slovo, ale máš pravdu v 99. jsme si s kamarádem koupili první gramofony. Aktivně hraji od roku 2001, s různými přestávkami až do dnes. Tenkrát jsme chodili, jak říkáš, hlavně na techno a house.V dnešní době je scéna samozřejmě rozmanitější, ale to je dáno jejím vývojem.
Co tedy dnes hraješ? Jmenuj třeba nějaké oblíbené producenty a labely...
Je to převážně techno s prvky elektra, někdy elektrohouse. Poslechněte nový dubnový promomix. Oblíbených producentů je spousta, jsou to umělci vydávající svoje tracky na labelech Craft Music, BluFin, Turbo, Flash, Great Stuff, Pickadoll, Sway, Relic a mnoho dalších.
Vzpomeneš si na první desku, kterou sis koupil nebo jinak získal?
Už je to hodně dlouho, ale tuším, že to byl jeden z prvních Skunkworks s Hardcellem.
Jakou vidíš budoucnost klasických vinylů. Vymřou nebo je to nesmrtelná součást taneční hudby třeba jako kytara v rocku?
Myslím, že určitě nevymřou, i když si spousta DJů oblíbila možnost stahovat digitální releasy z internetu. Já většinou hraji svoje sety pouze z desek, sice pár CDček mám, ale na vinyly nedám dopustit. Práce s deskou pro mě má obrovské kouzlo, které žádné CD nebo klikající myš v ruce nepřekoná.
Když jsme u té myši, Ty sám doma na počítači skládáš nějakou hudbu, ne?
Snažím se :-). Tvorbě hudby se věnuji asi dva roky. Teď právě dokončuji track, který by se měl objevit v mém příštím promomixu, také chci pomalu zařazovat vlastní produkci do svých setů, ale nechci předbíhat...
Shodou okolností jsi další brněnský DJ, který soutěž s Raverecords.cz vyhrál. Brno je furt stereotypně bráno jako město, kde se furt konají halovky, přitom je tu tak jedna do roka. Jak vidíš brněnskou klubovou současnost?
Je to tak, halovky v Brně pořádně prořídly. Myslím si že klubová scéna v Brně až tak špatná není. Najdou se tu šikovní lidé, kteří dělají velice kvalitní klubovky.
Už jsi sám říkal, že DJům by měly podat pomocnou ruku hlavně kluby, jaké jsou nejenom v Brně šance?
Jak jsem říkal, je to těžké. Je pár klubů, které dávají jeden večer do měsíce prostor začínajícím DJům. To v brněnských klubech chybí.
Nenapadlo Tě vymyslet vlastní klubovou noc?
Už o tom nějakou dobu přemýšlím. Zatím se o tom nechci moc zmiňovat, ale po létu se něco chystá. Tak uvidíme, nechte se překvapit :-).
Dobře, to je z mé strany vše. Chceš ještě něco říct, na co jsem se nezeptal?
Chtěl bych ještě poděkovat všem lidem, kteří mě píší kladné ohlasy na promomix a kteří mě podporují, vážím si toho.
----------------------------------------------------------------
Postavme Školu v Etiopii
!!!TYTO DĚTI DĚKUJÍ PRÁVĚ MOŽNÁ I VÁM!!!
!!Prosím podpořte více než dobrou věc!!
----------------------------------------------------------------
Na Chrise Liebinga a Der Dritte Raum zadarmo!
zdroj: techno.cz
----------------------------------------------------------------
Chemici v T-mobile areně
Srpnový koncert slavného elektronického dua The Chemical Brothers se přesouvá do T-Mobile Areny. Již zakoupené vstupenky do malé sportovní haly zůstávají v platnosti.
The Chemical Brothers vydávají 18. června dlouho očekávané zbrusu nové album We Are The Night a v rámci turné k němu vystoupí 10. srpna od 20 hodin v pražské T-Mobile Areně.
Album předznamenává singl Do It Again, který již brázdí éter rozhlasových stanic celého světa.
Nové album The Chemical Brothers - We Are The Night vydává EMI Music.
Jarda Hainzel
----------------------------------------------------------------
Recenze: Groove Armada - Soundboy Rock
Nenechávají-li vás
v klidu nejrůznější pověry či magická čísla, nejspíš by vás mohlo zaujmout nové
album ze studia Andyho Cata a Toma Findlaye. Pod hlavičkou svého nejznámějšího
projektu Groove Armada vydali nedávno 7. řadové album Soundboy Rock. Ale to není všechno.
Přichází v roce 2007, v tracklistu limitované série naleznete 17 skladeb a ani
po 7. poslechu vás jejich hudba rozhodně neomrzí. Těch šťastných sedmiček
naleznete v souvislosti s touto deskou opravdu hodně a to už nemůže být jen tak
ledajaká náhoda.
Existuje 7 důvodů,
proč poslouchat nové album Groove Armady:
Důvod první - Groove Armada je zpět. Na tři
roky se odmlčet a pak vydat dlouho očekávané album je určitě nevděčný úkol pro
jakékoliv hudebníky, byť dosahují kvalit jako duo Cato & Findlay. Oba dva se během
té doby věnovali svým sólovým projektům a tak zcela nezaháleli, byť to zdaleka
nebyl klasický zvuk GA. Už ale při prvním letmém poslechu nového alba Soundboy Rock zjistíte, že žádná pauza je
nerozhodila a stále jim to šlape tak jako dřív.
Důvod druhý - návrat ke kořenům. Jestli se v
případě poslední desky Lovebox
(nepočítám-li výběr Best Of)
našel někdo, komu snad nesvědčilo množství kytarově laděných skladeb, pak může
jásat dvojnásob. Soundboy Rock
se pocitově blíží spíše k deskám jako Goodbye
Country (Hello Nightclub) a jejím předchůdcům. Ne že by snad nové
album bylo čistě syntetické bez náznaku života. Velký prostor tu dostaly
smyčce, žestě a také ty kytary, ale v porovnání s některými rockově laděnými
songy z desky předešlé tu v podobném ražení žádnou takovou nenajdete. Prostor
alba si na půl rozdělily skotačivé songy ve stylu třeba Basement Jaxx a
romanticky procítěné balady.
Důvod třetí - není house vše, co se housem
nazývá. Pro bezpečné nalezení tohoto alba v regálech obchodů bych určitě zašel
do oddělení houseu, ovšem v křišťálové podobě tu o tento žánr příliš
nezakopnete. Navíc breakbeatem poladěná Save
My Soul, hip-hopová The Girls
Say, reggaečkem šmrncnutá Soundboy
Rock nebo do disca nahozená Song
4 Mutya (Out Of Control) mi dávají jen za pravdu. Groove Armada
čerpá hudební inspiraci kde se jen dá a co umí úplně nejvíc báječně, je
pospojovat nejmodernější hudební trendy spolu s oldschoolově zněními zvuky.
Osobně se mi oldschool v nových kabátcích velmi líbí a Groove Armada ho diktují
v přesných hudebních rovnicích.
Důvod čtvrtý - vokály. Těmi je prošpikováno
album od shora dolů a alespoň minimální náznak lidského hlasu nechybí ani v
jedné z patnácti skladeb v základní edici desky Soundboy Rock. A jestli mají GA cit pro hudbu, pak mají nejspíš
dar shora pro výběr vynikajících vokalistů. Výborně sedí hlas například v
pohodově znějícím tracku The Things We
Could Share v podání Simona
Lorda. Jestli je jeho
barva hlasu taková i ve skutečnosti, pak si může gratulovat. Nalákat na
celebritu tohle album může taky a to v případě skladby Song 4 Mutya, která byla napsána pro
bývalou členku dívčího, nyní již tria Sugababes. Nejvíce si ale užijete vokály
v pomalejších skladbách, jako třeba v baladě What´s
Your Version, kterou jemným, přesto mužným hlasem nazpíval Jeb Loy Nichols.
Důvod pátý - v jednoduchosti je krása. Na
tohle tvrzení se můžete vždy spolehnout. V tomto případě žádné výjimky pravidlo
nepotvrzují a jsou si toho vědomi i Andy s Tomem. Třeba ve skladbě Get Down, která je krom refrénu tvořena
pouze beatem a ženským rapem. Jen v refrénu je krátký klávesový motivek
seskládaný se vzestupně jdoucími tóny po stupnici. I tohle výborně funguje.
Takže ne, že by Groove Armada byla nějak zvlášť líná, ona prostě ví, co na nás
platí. Podobně se nemazlí (anebo spíš mazlí?) ani v dalších skladbách, které
nejsou kdo ví jak náročné či překombinované. Potom v nich může vyniknout jejich
upřímná krása a hravost.
Důvod šestý - dvě skladby. I kvůli dvou
pro mě vyčnívajícím skladbám se vyplatí tohle album pořídit. Save Our Soul - breakbeatový základ
rytmu, hudební doplňky v režii electra, klasické houseové backgroundové plochy
a do toho naléhavě znějící smyčce. Vynikající track. Lightsonic o pět čísel dál má jedinou
vadu. Ty backgroundové plochy začínající tento track jsou naprosto totožné jako
v případě Save Our Soul. Pak už
ale úřaduje se svým "zpívaným rapem" Mad a v breakovém rytmu doplňuje poměrně oldschool sound
této výborné skladby.
Důvod sedmý - neomrzí to. Poslouchejte to
kolikrát chcete. No, jen si poslužte. Zkoušejte to od začátku, od konce,
zprostředka směrem vlevo, vpravo, jak je jen libo. Soundboy Rock prostě funguje od první chvíle do posledního
momentu. Celé album má smysl a odpustit si při jeho poslechu byť jedinou
skladbu, tak se celá ta hudební skládanka rozsype jak domeček z karet.
Hodnocení: 90%
---------------------------------------------------------------
Bulva Fabula
Že kromě
školních či pracovních povinností může člověk všední den v týdnu vyplnit i
nějakým tím hudebním potěšením, to moc lidí, zdá se, ještě neví. Přitom je to
obrovská škoda. Já sám si začínám chození po akcích ve všední dny užívat čím
dál více. A že se toho i v tyto hudebně nepříznivé dny děje. Tuto středu jsem
zavítal do klubu Roxy na sympatickou akci Bulva Fabula a nestačil jsem valit
bulvy.
Jasně, v klubech to ve
všední dny nevře, jako na parties o víkendu, ale zas tam narazíte na lidi,
kteří skutečně přišli za muzikou. Tenhle fakt je nejspíš prvotním motorem pro
mě, nahlédnout do partylistu techna.cz a
vybrat si z nabídky. Věřte mi, že na všední dny je docela bohatá. Když jsem do
Roxy dorazil krátce před devátou hodinou večerní, čekal mě pohled, pro
klasického víkendového návštěvníka, nevídaný. Z Roxy se stala příjemná putyka
se spoustou stolečků a židliček akorát tak na posezení s přáteli. Ve středu se
navíc k tomu posezení přidala hudba přímo vznešená a obrázky nadmíru
inspirující.
Bulva Fabula, jen na
vysvětlenou, je koncept VJských exhibicí, kterým dělají hudební doprovod
většinou všem známí DJové. Tentokrát se za mírně přestěhované mašinky postavil Floex, ZKA4T, a také část projektu Alvik: Mishan za elektronikou a Anya před mikrofonem. Na Bulvu Fabulu
se ale hlavně chodí kvůli VJům a ve středu bavili návštěvníky DFX a Bit Cheekly. V první dvouhodinovce se představil projekt
Alvik v DJ-setu
seskládaným z příjemně rytmické hudby, která měla nejblíže k breakům, acid
jazzu, IDM či trip-hopu. Anya
svým hlasem příjemně doplňovala Mishanův
set a celý ten celek byl samozřejmě doplňován velmi zdařilou videoprojekcí.
Vlastně bych mohl spíše tvrdit, že ta VJská show byla doprovázena hudbou
Mishana a Anyi. Na obřím plátně a dvou menších se promítali nejrůznější obrazce
i menší příběhy. Na chvíli jste se ocitli na palubě raketoplánu, v další chvíli
jste už sledovali mořské pobřeží a obří tryskající gejzír. Prošli jste
lekcí asijských bojovníků s meči, nechyběla ani moje oblíbená krajinková jízda
automobilem a tentokrát i nadzemkou a na své si přišli také milovníci animáků.
Hudba se propojila s obrazem a naopak. Moc příjemné.
O nic méně příjemnější to
nebylo ani po desáté hodině. Floex
i ZKA4T určitě nechtěli
dodržovat všeobecný noční klid, když o 100% hudební produkci zjemnili a
vyklidnili. Oni mají tu klidnou hudbu v těle. Beaty ustoupily do pozadí a
naplno se rozvinuly hudební plochy. Od dob desek Pocustone a Polytea
uplynula nějaká ta doba, ale oba dva pánové se nezměnili ani o chlup. Stále
dávají přednost kvalitě a byli by určitě spolehlivou konkurencí pro Jana P.
Muchova ve výročních filmových cenách za hudbu. Jejich jazzově laděné skladby
by do mnoha filmů pasovaly náramně. Se změnou hudebních frekvencí šla ruku v
ruce i videoprojekce, která si rázem začala všímat spíše detailů, než že by se
snažila upoutat nějakými pestrými a zábavnými obrázky. Takový detailní pohled
na rejdící mravence ve svém mraveništi nebo na poměrně ošklivě vzhlížející
housenku měl také něco do sebe. Přeci jen mi ale následující část Bulvy Fabuly
přišla, jakoby už videoprojekce plnila až tu druhotnou stránku akce. Díky oběma
muzikantům se moje pozornost strhla právě spíš na hudbu samotnou. Aby to ale
nebylo pro návštěvníky až tak statické, měli možnost si také zahrát originální
počítačovou hru Samorost,
kterou asi není třeba sáhodlouze představovat. Navíc její přítomnost spolu s
jejím dvorním skladatelem, Floexem, se přímo nabízela.
Roxy se zavřeným chill-outem
a také balkónem se proměnila v sympatický hudební bar, kde byla radost sedět,
poslouchat a také se dívat. Bulva Fabula nabídla lidem ke každému jejich smyslu
něco zajímavého (sluch - hudba, zrak - VJ projekce, hmat - Samorost, chuť - bar
byl stále po ruce, čich - konečně tu nebylo tolik zakouřeno) a jen mi potvrdila
mojí stále stoupající oblibu chodit se bavit kromě víkendů také občas ve všední
den. Zážitek to není o nic menší a hlavně po tom uspěchaném dnu je to mnohem
účinnější odpočinek než třeba doma u bedny :)
----------------------------------------------------------------------------
Poslech hudby zlepšuje koncentraci
Hudba
má léčivé účinky
Každý maturant
nebo vysokoškolák o tom ví své. Když se před zkouškou potřeboval
soustředit na vstřebání spousty učiva, pustil si k vyčerpávajícímu úkolu
obvykle nevtíravou hudbu. A náhle mu šlo všechno jako po másle.
GLASGOW
- Pro tento
efekt mají pochopitelně vědecky podložené vysvětlení také experti, kteří se
zabývají funkcemi mozku. Tým z glasgowské university totiž zjistil, že
právě zvuky, jež člověka obklopují, zvyšují průtok krve v nejdůležitějším
orgánu myšlení. Tím ho zásobují větším množstvím kyslíku a zlepšují
i schopnost koncentrace.
A nejen to. Například
pravidelná hra na klavír vede dokonce k anatomické reorganizaci
specifických mozkových oblastí, jež koordinují motoriku rukou a odpovídají za
kvalitu sluchu. I ve chvílích, kdy pianisté pouze naslouchají některé ze
skladeb, dochází k oživení motorického regionu nezbytného pro aktivní
hraní, aniž by přitom dotyční vůbec pohnuli prstem.
Navíc výzkumy dětí prokázaly vzájemnou souvislost mezi muzikálností a inteligencí. Přitom nejde o vrozené dispozice. Záleží pouze a výhradně na prostředí, v němž vyrůstají. Rodiče, kteří přikládají váhu vzdělání svých potomků, jsou většinou sami značně inteligentní a neobejdou se bez hudebních zážitků. Jejich sociální postavení je přitom zcela irelevantní.
---------------------------------------------------------------
- Gayle San: V roce 1988, když
jsem začala hrát, tak se v klubech hrávala American Top 40, od Kool and the
Gang, Prince, Madonna, James Brown, Earth Wind & Fire až k Depeche Mode a
dalším... Taneční scéna byla limitovaná na tento typ hudby, takže to bylo něco,
když jsem v Londýně objevila house music a o něco později také baleárský sound.
O elektronickou hudbu jsem se skutečně začala zajímat, až když jsem poprvé
navštívila pár londýnských klubů. Začala jsem nakupovat desky - od housových,
hardhouse až po detroit techno. Do record shopů jsem tenkrát chodila jako do
cukrárny. Objevila jsem něco, o čem jsem do té doby neměla ani páru.
Tvá
kariéra tedy začala někdy koncem osmdesátých let, jaký styl jsi tehdy hrála a
poslouchala?
Své první rezidentní působiště jsem měla v klubu Top Ten v Singapuru a hrála
jsem po boku kapel jako Kool and the Gang, Earth Wind & Fire, Commodores,
Irene Cara atd., a to, když měli pauzu. Bylo to super. Do doby, než jsem se
přestěhovala do Londýna, to byla muzika, kterou jsem milovala. Prvních pár let,
co jsem trénovala, se mé sety skládaly z italo-house, UK hardhouse,
detroitského a evropského techna. O pár let později jsem začala rozvíjet svůj
vlastní styl - funky/groovy pumping techno. Doma si ale ráda poslechnu i jazz a
hip hop taky.
Hrála jsi už ve
spoustě zemí, která byla nejzajímavější?
Není to jednoduché takhle vybrat. Řekla bych Německo, Holandsko a Belgie jsou
super, ale třeba Španělsko patří k mým nejoblíbenějším - je to velká země a
styl, co se hraje na severu, se liší od toho, co se hraje na jihu. Pro mě je to
zajímavé v tom, že můžu hrát groovy techno na jihu, zatímco na severu odehraju
spíš hard techno, temnější sety... a publikum je tam naprosto úžasné, vrací
DJovi spoustu energie.
Řekni nám prosím
více o své značce Equator, jestli se něco změnilo a co můžeme v nejbližší době
očekávat?
Label Equator byl založen před lety s myšlenkou vydávat muziku podle mých
představ a také dát možnost mladým producentům. Dosud už vydal spoustu desek
známých umělců jako DJ Rush, Jay Denham, Eric Sneo, Christian Varela, Marco
Remus, Cari Lekebusch a další. Aktuálně se připravují 2 díly EP s různými
umělci. A též chystá Equator world tour.
Spolupracuješ při
tvorbě nových tracků i s někým jiným? A co projekty, plánuješ nějaké?
Jasně, přestože ráda pracuju na vlastní produkci sama, stejně tak si k sobě do
studia ráda někoho přizvu. Právě jsem dokončila věci s Cari Lekebuschem
(electro) a projekt s Ericem Sneo (techno produkce pro label Disasters).
Myslíš, že internet
nějakým způsobem ovlivňuje taneční scénu? Má tu moc upevnit nebo vyzdvihnout
pozici nějakého tracku nebo jej odepsat? A co mp3 a Final scratch; Ty a
technologie?
Jsem toho názoru, že internet hraje na taneční scéně jak pozitivní, tak
negativní roli. Ta negativní je samozřejmě nelegální stahování. Na druhou
stranu je pozitivní, že se díky němu muzika dostane všude. Ne všechny obchody
mají všechny desky na skladě a díky digitálním releasům se kdokoli může
odkudkoliv dostat k muzice, kterou chce - což je dobré i pro labely i DJs.
Pokud jde o technologie, jsem old schoolerka :-). Preferuji 3 gramce, své
vinyly a CD přehrávače. Osobně upřednostňuji práci s deskami před prací s myší
a hledání tracků v laptopu, když jsem na stagi.
Obecně, kolik
nových desek nebo skladeb se ti za týden dostane do rukou?
Hm, to je různé. Někdy to může být jen 5 desek, někdy až 25 desek.
Napadlo by tě v
dobách tvých začátků, že to jako DJka dotáhneš takhle daleko?
Miluji muziku už od útlého mládí a od té doby jsem věděla, že se jí chci
věnovat naplno. Když jsem začínala, bylo to pro zábavu, jen z lásky k hudbě.
Nikdy by mě nenapadlo, že se to změní a stane se z toho záležitost na plný
úvazek, k čemuž došlo po 3 letech. No, ale přestože uplynulo 18 let, stále se
hudbě věnuji, protože mě to baví.
Který klub v Anglii
považuješ pro tebe za nejlepší?
Řekla bych, že Final Frontier ve Wandsworthu - před pár lety, když byl na svém
vrcholu. Tento měsíc budu hrát v Joy klubu v Manchesteru, o kterém se říká, že
je dobrý, takže uvidíme.
Chtěla bys něco
vzkázat lidem, kteří se na Tebe přijdou podívat na Antistatic?
Vzpomínám si, že když jsem v CZ hrála naposledy, bylo to super - jak atmosféra,
tak publikum. Takže se moc těším!
----------------------------------------------------------------------------
Rozhodnutí neudělat s DJem Rushem klasický rozhovor, ale dát šanci jeho fanouškům, aby se zeptali na to, co chtějí, bylo velmi šťastné. Rush opět ukázal, že hudba je nedílnou součástí jeho života a že jeho fans jsou jeho rodina. [fórum]
Jsi DJ, který hodně cestuje po celém
světě a je jen málo míst, které si ješte nenavštívil. Máš v tomto směru nějaký
nesplněný sen, místo, zemi nebo párty, kde si ještě nehrál a toužíš se tam
podívat?
Jsem rád, že jsem se za ta léta podíval na spoustu míst, je to úžasný, protože
jsem nikdy nečekal, že zcestuju svět a potkám tolik báječných lidí. Takže za to
jsem vděčný, ale ještě bych rád navštívil Turecko, tam se chci podívat už od
roku 1998.
Čím si chtěl být jako malé dítě? Měl
si nějaký velký dětský sen?
Jako dítě jsem neměl jeden sen, ale spoustu, ale co si pamatuju, tak jsem chtěl
dělat něco s vysíláním v rádiu nebo navrhováním budov. Rozhodl jsem se přetavit
své sny ve svůj hlavní cíl, protože sen je jako fantazie, něco, co si můžeš
užívat a vytvářet v hlavě, ale cíl je něco, za čím můžeš tvrdě jít a já byl
rozhodnutý splnit své cíle a měl jsem ve škole možnost stavět budovy a dělat
jiné projekty a taky dělám do muziky. Můj život je prostě báječný.
Jaké máš plány do budoucna. Tvé
věrné fanoušky bude zajímat na co se mohou těšit.
Plánuju dělat to, co dělám, jak nejlíp to půjde a ukázat těm, kdo mi fandí a
podporujou mě, že život má být legrace a člověk si má dělat, co chce, dokud ho
to baví a nepřekáží to ostatním. Můj život je muzika, je to moje okno do
budoucnosti a rád bych tohle okno ukázal všem, nechal je se podívat a vidět.
DJ live je život převážně noční,
hodně cestování a doma se moc neohřeješ. A když tak se odpočívá a ve zbytku
týdne produkování hudby. Máš čas ještě na něco jiného, popřípadě na co si vždy
rád uděláš čas?
Ha ha ha, ano, DJing může spolknout veškerý tvůj čas a energii, ale nejhorší je
cestování. Někdy cestuju za hraním i 10 hodin. Musíš mít v hlavě jasno a mít tu
práci rád, aby sis to dával a já nejsem zrovna malej, takže pro mě je to ještě
horší, protože sedím v malém sedadle v letadle, pak v autě a pak jsou gramofony
nízko, což není dobré pro moje tělo a záda. Proto po víkendu akorát relaxuju v
posteli nebo se dívám na filmy (komedie, horory). Nemám energii jít ven, musím
se dávat dohromady na další víkend. Někdy se vypravím ven za zábavou, ale
zřídka, takže to mám zařízený tak, abych se mohl bavit doma.
Jaké je tvá největší motivace pro to
abys každé ráno vstal z postele?
Dobrá otázka. To se pořád mění, ale naposled to bylo, že jsem čekal nějaký nový
DVDčka, takže jsem vstal, dal si vanu, snídani, abych se cítil dobře, a když
dorazily, skočil jsem na gauč a řekl si, že dneska si udělám den pro sebe, dám
si pifko, pustím si film, otevřu okno... Ale jenom ráno vstát a cejtit se
zdravej je pro mě dostatečná motivace (fakt).
V Čechách si poprvé zahrál v roce
2003. Je podle tebe něco typické pro České publikum?
Když jsem hrál poprvé v Čechách, nebyl jsem ještě na scéně moc známý a lidi byli
spíš na house, bylo to v roce 1997. Teď, co je to o technu, jsem nevěděl, co
čekat. Jestli to samé co tehdy, ale byla to pecka, Češi byli super, nevěděl
jsem, co říct. Nevěřil jsem svým očím a uším, lidi řvali a já si říkal:
"To je kvůli mně?" Fakt jsem se rozbrečel. Lidi jsou u vás úplně jiný,
než v ostatních zemích, líbí se mi, jak se oblíkaj, tak barevně a rozmanitě.
Zajímaj mě lidi, který se chtěj lišit a dají si práci vnést na party trochu
života.
Nakolik se cítíš být v duši mladý na
to, abys jezdil po akcích a hrál lidem, kteří by mohli v klidu byt jeho děti.
Ha ha ha, tohle je fakt vtipná otázka, kekeke. Kdo se se mnou potká a bude
mluvit, uvidí, jak jsem mladej, věk je jenom číslo. Proto nerozumím tomu, když
lidi říkaj, že jsou na techno moc starý. Rád hraju pro mladší, protože maj
spoustu energie a nemyslej na to, jestli vypadaj hloupě, když tancujou na tohle
nebo tamto. Prostě pařej. Snažím se mít kolem sebe lidi, který se nesoustředěj
na věk. Vím, kolik mi je, a vím, že mladší už rozhodně nebudu. Ale nepotřebuju,
aby mi to někdo pořád připomínal, když se bavím, aby se mi někdo snažil zkazit
náladu, protože se sám neumí bavit. Žiješ jako mladej, cítíš se tak, žiješ jako
starej, budou se tak na tebe dívat... Takže možnost hrát pro mladé lidi, kteří by
mohli být moje děti, je požehnání, proto jim vždycky na party říkám, že jsou
moje děti. Mám je prostě všechny rád...
---------------------------------------------------------------------------------------
Arnold Schwarzenegr přistižen při tancování
V pátek
začíná 1. ze série Havana Club Tour de Bar 2007. Jak tour dopadne, napoví už
tahle akce, na které zahraje i populární duo londýnských DJs a producentů.
Mimochodem, kdo to má do Ostravy daleko, může ve čtvrtek do Duplexu).
A s tou vodou je nezkoušej napodobit, byla by to smutná party. [fórum]
- Kaisersoze: V Ostravě zahrajete čtyřhodinový
set, budete hrát live nebo jako Djové?
- Layo +
Bushwacka: Budeme
hrát společný DJ set za použití 3 gramofonů, 2 CD mix playerů, final scratche a
FX unit.
Před rokem jste vydali velice
úspěšné album Feels Closer. Spolupracujete na něm s řadou zajímavých hostů - s
perkusionistkou, zpěvačkou, jednu skladbu dokonce zpívá Green Velvet.
Přemýšleli jste nad koncertním vystoupením v této sestavě?
Takový koncert bychom udělali moc rádi, bohužel zorganizovat to, by bylo dost
těžké, protože někteří z hostů jsou již mrtví a jiní zase žijí příliš daleko...
Co byste mohli o albu Feels Closer říct
lidem v České republice, kteří jej třeba ještě neznají?
No dělali jsme na něm dva roky a jeho název vyjadřuje fakt, že hudba, která na
něm je, je výsledkem naší soudržnosti při tvorbě. Je to naše třetí album a
znamená pro nás opravdu velký kus práce, se kterým jsme velmi spokojení...
Nahrávali jsme ho v New Yorku, Brazílii a Londýně, obsahuje hodně jak živé, tak
i elektronické hudby, jsou na něm vlivy latino atmosféry a různorodé vokály.
Vyšlo už v roce 2006 na začátku března...
Součástí vašeho londýnského klubu
The End je i studio, které pomáhá a investuje do hudby budoucnosti. Jaké rady byste
z vaší pozice mohli dát lidem, kteří se snaží udělat kariéru v oblasti klubové
promotion, DJingu a hudební produkce?
Buďte úplně oddaní tomu, co chcete dělat, a pochopte, že velká část vašich
životních záměrů, zájmů a vášní bude směřovat k vaší práci. Úspěch takříkajíc
přes noc je mýtus. Kdokoliv z těch, co to dokázali, strávil roky prací
směřující k úspěchu. Existuje přísloví: "Tvořivost je 1% inspirace a 99%
dřiny" a je to úplná pravda. Nejdřív přijde počáteční jiskra a zbytek je
pak už jednoduše tvrdá práce. Takže na to buďte připravení.
Pozvali vás už
pořadatelé některých letošních festivalů?
Jasně, pár pozvánek už máme. Sledujte náš web www.layoandbushwacka.com!
Komponujete, produkujete, vedete
label Olmeto, hrajete v Endu, hodně cestujete. Jak odpočíváte?
Rádi chodíme do kina a koukáme na filmy, fotíme a relaxujeme s přítelkyněmi.
30.3. hrajete v Ostravě na party
Tour de Bar, když vás někdo pozve na bar, jakým drinkem Vám udělá radost?
Vodu prosím :). Ale kdo ví, záleží to na momentální náladě a atmosféře, která
tam bude panovat. Doufáme, že to bude stát za to!
Já pevně věřím, že bude a všichni se na vás už moc těšíme!
zdroj: rave.cz
Ladida, naše oblíbená djka a producentka, vydala svůj nový
singl pod vlastní značkou Article (www.article.cz).
Singl obsahuje 2 skladby: stěžejní BEEING FREE (ke kterému máme i
exkluzivně super videoklip) a druhou skladbu s názvem ANOTHER CHANCE, na
které Ladida spolupracovala se svým stájovým kolegou Nippem.
Deska vychází jako klasický vinyl - exkluzivně v celosvětové distribuci
společnosti Neuton a současně v digitální podobě na internetových download
stránkách.
Ladida svůj nový singl označuje jako zlomový, jelikož po několika deskách
vydaných na zahraničních labelech tyto tracky konečně vychází na jejím vlastním
labelu ARTICLE.
Ke skladě Beeing free vznikl videoklip, který je sestříhán z filmu Tomáš Vorla
- "Barvy". Díky pomoci Bonton films, Romana Duška a se svolením
režiséra se může toto nadčasové dílo od Baletní jednotky Křeč oslovit
novou generaci posluchačů.
Singl BEEING FREE bude v průběhu letošního roku následován další produkcí obou
zmníněných interpretů a Ladida ještě prozradila, že se letos konečně dočkáme i
alba.
BEEING FREE vychází 26.3.2007 na labelu ARTICLE! - www.article.cz.
Vinyl je k dostání v obchodě U
Merkura, digitálně například na junodownloads.com, 3beat digital.com, I-legalne.cz nebo www.web-records.com.
Ladida má webové stránky na www.ladida.tv
Zdroj:
techno.cz
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Holandský DJ Olav Basoski se vrací do Čech
Jedinečný mejdan pro
všechny clubbery slibuje čtvrté pokračování úspěšné party “Insomnia” s
podtextem “Way of Shaolin”. Minulé ročníky s headlinery Michaelem
Burianem, Chrisem Sadlerem, Trávou, Ladidou, Orbithem, E-Lite, Patem Heartem,
Denym, Efendym, The Keeperem či Deenem Ouvnem, přilákaly do Kulturního
Centra sedmitisícového městečka Březnice, vzdáleného necelých 16km
od okresního města Příbram, cirka 3500 clubberů.
Skvělý houseový DJ OLAV BASOSKI se představí českému publiku podruhé ve
své karieře. Poprvé jsme ho mohli vidět v clubu Misch Masch (Praha) cirka před
rokem a musíme říct, že nás jeho energický DJ set naprosto uchvátil. Olav
Basoski je prostě mistrem holandské house music.
Je majitel labelu Rootz Records, skladatelem, remixerem, producentem a hlavně
jedinečným DJem. Hity Olava Basoskiho „Opium Scumbags“, „Waterman“,
nebo „Can´t Stand No Lies“ vévodí světovým tanečním a klubovým
hitparádám.
Olav remixoval hity takových jmen jakými jsou Moby, James Brown, Bob
Marley, Armin Van Buuren, Todd Terry, Phats & Small a je právem považován
za jednoho z nejrespektovanějších DJs house music na světě.
Součástí párty Insomnia 4 „Way of Shaolin“ budou i speciální
taneční performance, go-go tanečnice, velká videoprojekce a originální
tématické dekorace.
A co dodat na závěr? Do 19.5.07 zbýva nějaký ten pátek a během té doby
Vás budeme rádi informovat o dalších novinkách a zajímavostech týkajících se
této párty.
Carl Cox zařadil Luccu na End Of The Ear Mix
Skladbu Igazu od Luccy zařadil Carl Cox do svého mixu nejoblíbenějších loňských skladeb. Gratulujeme!
zdroj: techno.cz
Roxy opět posiluje kvalitu zvuku
Midas Legend 3000 (48 mono + 4 stereo IN)
Firmu Midas asi netřeba představovat, jejich pulty jsou současným světovým standardem v oblasti živého ozvučování. Legend 3000 v sobě spojuje špičkové předzesilovače navržené pro pult XL4 a čtyřpásmové ekvalizéry z XL3 (laditelný Lo shelv, Hi shelv a dva plně parametrické středy). Samozřejmostí je přímý výstup na každém vstupu (Direct OUT) a možnost každý vstup i výstup inzertovat. Obsahuje 12 Aux sběrnic, 8 subgrup, 10 VCA, matrix 12x6 a osvědčená automatizace převzatá z Heritage umožňuje Legend použít v nejrozmanitějších aplikacích.
Unikátní vlastností pultu Midas Legend 3000 je však přidání dalších dvou plně parametrických ekvalizérů a tahového potenciometru v každém vstupním kanálu. Ty jsou vyhrazeny pro mixáž odposlechů (z nichž je možno vyřadit hlavní ekvalizér a dokonce i inzertovou cestu kteréhokoli vstupu) a Legend tak může při velkém množství aplikací zastoupit hlavní i odposlechové pracoviště (čemuž je uzpůsobena i automatizace pultu) bez nutnosti kompromisů.
JIŽ STO ŠEDESÁT NÁVRHŮ NA TRIKA PROTI KOMUNISMU
„Antikomunisté všech zemí, spojte se!“ říká Ivan Medek, předseda odborné poroty.
Velkou odezvu zaznamenala nenásilná výtvarná akce „Trikem
proti komunismu“, jejímž cílem je upozornit na nárůst a koncentraci moci komunistů
při rozhodování o osudech ČR. K dnešnímu dni se sešlo již přes sto šedesát
návrhů od nejrůznějších výtvarníků na potisk triček s antikomunistickými
motivy.
„Triko je jedním z nejrozšířenějších oděvů a představuje
tak obrovskou reklamní plochu. Navíc je oblíbenou součástí šatníku mladých
lidí, kteří již nezažili na vlastní kůži komunistický režim a měli by se
zamyslet nad jeho nebezpečností,“ vysvětluje použití netradičního nosiče
informací jeden z organizátorů Libor Kleček.
„Trikem proti komunismu je nenásilná výtvarná akce, která upozorňuje na nebezpečnost komunistické
ideologie,“ říká dále Libor Kleček. „Cílem celé akce je snížení popularity a volebních preferencí
komunistů a komunismu v České republice. Nechceme, aby ochota některých našich
politiků spolupracovat s představiteli KSČM, spolu s nezájmem mnoha občanů o
účast ve volbách, dospěla až k opakování komunistické diktatury. Po
volbách, které by KSČM katapultovaly k moci, by mohlo být pozdě,“
dodává Libor Kleček.
Doposud zaslané návrhy si můžete prohlédnout na stránkách www.dekomunizace.cz a ve veřejné soutěži
dát hlas těm motivům, které vás zaujmou. „Vysoký počet motiv sebou
pochopitelně přináší i nápady, se kterými se neztotožňujeme, v žádnémpřípadě je však nechceme ze soutěže direktivně vyřazovat. Věříme, že jak
odborná, tak laická porota vybere pro realizaci takové návrhy, které budou pro
cíl kampaně nejvhodnější,“ komentuje pestrost návrhů Ondřej Matyáš, další
z organizátorů akce.
zdroj: dekomunizace.cz / Ondřej Matyáš
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Recenze: Justin Robertson - Gyroscope
Od roku 2001 nebylo ani jediného, kdy by tenhle plešatý a většinou
i lehce zarostlý chlápek nenavštívil naší republiku minimálně dvakrát. Střídá tu
jeden fesťák za druhým a pro mnoho lidí je právě on tím sympatickým taťkou
klubového houseu. Od doby nocí Bugged Out! v Roxy už uplynul nějaký ten pátek a
tak není určitě na škodu omrknout styl, jakým teď Justin Robertson žije. Krom
jeho nového singlu to můžete zkusit i 24. března v Roxy na party Elektra.
Dalo by se říct, že Justin Robertson nemá příliš velký zájem lišit se od
většiny pekařů, kteří už dávno nedělají housky dle původní receptury. Jak je
teď v módě, ochucuje i Justin toto voňavé hudební pečivo ingrediencemi z
electra a minimalu a ačkoliv navenek působí všechny ty zákusky velmi lákavě,
při jejich ochutnání můžete, ale také nemusíte, zjistit závažné nedostatky.
Obávám se, že těch se nevyvaroval ani velikán, jakým Justin Robertson
bezpochyby je. Možná zvolil horší kuchařku, možná zapomněl včas vydat pečivo z
trouby, každopádně jistý je jeden fakt: i když label Acapulco vydal svůj první
vinyl se zahraničním jménem na obalu, neznamená to nutně, že by byl lepší, než
ty čtyři předešlé, české.
Na straně A narazí jehla na přenosce na skladbu Gyroscope, která
mimochodem vyšla už loni na jaře na desce "Neverwork" na
stejnojmenném labelu. Obsahuje, co by asi tak správný lomcovák na parket
obsahovat měl. Svěží moderní zvuk okořeněný acidovou náladou, energickou
melodii, nenápadný vokál a další klasické prvky a postupy, které přispívají k
rozjezdu, vrcholu a závěru celé skladby. Houseové nováčky to může nadchnout,
ale electro-housem ošlehané posluchače to spíše donutí k zamyšlení: není toho
už příliš? Vždyť z jakého důvodu by se měl člověk stále dokola nechat balamutit
podobnou hudební formulí, která je nyní patrná z každé druhé
micro-electro-groovy-housy desky? Ale i v případě skladby Gyroscope se
dá najít pozitivum. Až jí Justin na Elektře 24. března zahraje, určitě jí
pomocí mašinek nějak více zefektní a vygraduje a v probíhající euforii bude
znít úplně jinak. Takhle doma si ty plynule otáčející se drážky neužívá ani ta
jehla, natož já.
"Sájd bí" v sobě skrývá track Doorbell. Toho je mi trochu
líto, protože před Gyroscope musel vyklidit pozici jedničky této desky
a přitom by se na tento post hodil podstatně více. Je postavený na
clinks'n'clicks zvuku (neplést s clicks'n'cuts) a v tomto zábavném provedení je
doplněn o sampl elektrické kytary. Ten je naprosto primitivní a vystačí si jen
s pár tóny, ovšem v celkovém kontextu tohoto tracku přesně vykresluje jeho
charakter; tedy s málem udělat hodně. Doorbell není skladbou pro
vrchol djského setu, kdy se očekává patřičný počet rukou nad hlavou. Ovšem s
její pomocí lze lidi na ten vrchol patřičně naladit.
Tak se mi zdá, že Justin Robertson ze sebe vydal tak polovinu svých
schopností. Možná si tu druhou schovává pro své březnové vystoupení v Praze.
Doufejme ale, že v Roxy nepředvede jen tu půlku zbývající, ale že zahraje jak
nejlépe umí a za sebe doufám, že podobným trackům, jako je Gyroscope,
se co nejvíce vyhne.
Hodnocení: 55%
Justin Robertson - Gyroscope
formát: 12˝
čas: 11:00
label: Acapulco Records
kat.č.: ACAPULCO 005
Info: www.acapulco-records.cz
www.myspace.com/djjustinrobertson
Ukázky: www.juno.co.uk/products/256552-01.htm&highlight=doorbell
Bude se vám líbit, máte-li rádi: Tomas Andersson, Eric Prydz,
Audion atd.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.3.2007
Vinylshop Nula2.cz spouští nové stránky
Známá severočeská internetová prodejna s vinyly Nula2.cz spustila v těchto dnech nový web. Adresa zůstává stejná, takže co je tedy vlastně nového?
Po třech letech došlo ke změně esignu stránek "nuladvojky", avšak původní šedé tóny tomuto webu zůstaly. Stejné, v nichž si jeho majitelé Daho & Ginger libují i po hudební stránce. Co je ale naprosto nové, je celá řada funkcí hledání a také samotná organizace a setřídění desek podle stylů. Samozřejmě, že striktní ačásto zavádějící
"škatulkování" hudby není na místě. Zde mají ale ony "škatulky" alespoň
částečně pomoci při hledání a orientaci. (Pokud je na jednom vinylu
hned několik tracků různého stylu, systém vyhledá tuto desku ve všech
sekcích.)
Dále
se samozřejmě dá pohodlně hledat na webu podle oblíbených interpretů,
či labelů. Úvodní stránka přehledně informuje o těch nejpodstatnějších
a aktuálních releasech posledních dní. Okamžitě si zde můžete
poslechnout žhavé novinky.
Vedle hudebních nosičů Nula2 nabízí
všechny potřebné doplňky pro DJs, jako jsou slipmaty, jehly, tašky,
recordbagy, trička a veškerou techniku spojenou s tímto hudebním
oborem, tedy gramofony, mixážní pulty, monitory atd..
Web
obsahuje řadu doplňkových sekcí, jako je G-book, kde můžou zákazníci
sdělovat svoje názory a připomínky. Dále Klepy, což je místo pro žhavé
aktuality o všech připravovaných hudebních událostech a zajímavých
releasech. Všechny akce, kde vystoupí DJs Daho & Ginger naleznete v
Partylistu.
Za zmínku stojí také Vinylová pohotovost,
kterou mohou zákazníci v případě potřeby kdykoliv kontaktovat a žádat o
rezervace desek nebo informace o nich.
Ať už obchod Nula2
notoricky znáte, anebo o něm slyšíte dnes poprvé, doporučujeme Vám ho
brzy navštívit. Budete určitě mile přakvapeni!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dj Chris Sadler rozejl vlastní modní značku
Chris Sadler, známý svými svítícími brýlemi a anglickými kořeny, má jako první DJ v České Republice vlastní módní značku. Myšlenka pustit se do světa módy se narodila potom co si Chris nechal vyrobit pár triček pro sebe. Reakce byla tak dobrá a tolik lidí se ho při jeho vystoupení v klubech zeptalo, kde je koupil, že ten nápad prostě musel realizovat. Značka s názvem LemonWear se specializuje na oblečení pro klubery, mladé a všechny ty, kteří rádi nosí kvalitní a originální věci.
Díky spolupráci s největší a nejpokročilejší firmou v oblasti tisku a úpravy textilu v České Republice LemonWear používá, kromě klasického sítotisku, taky nejnovější technologii tisku jako například 3D nebo leptaný tisk. Největší důraz byl kladen na kvalitu materiálu. Zboží LemonWear bylo důkladně pro jistotu testováno, že neztratí barvu ani tvar po několika praních. LemonWear používá výhradně oblečení s vysokou gramáží a od renomovaného a osvědčeného dodavatele.
První kolekce obsahuje pánské trička a mikiny s vtipnými a často i kontroverzními potisky,
určené kluberum, party-people a lidem, kteří chtějí zaujmout i šokovat. Trička i mikiny jsou v nabídce, vždy v několika velikostech a s několika barevnými variantami a hlavně s lidovou cenou. V nejbližší budoucnosti se kolekce bude ještě rozšiřovat o dámské trička, mikiny, tílka, plus čepice, košile a spodní prádlo. Prodej zboží LemonWear je ve formě E-shopu (prodeje přes internet) na stránkách www.lemonwear.cz , případně lidi z Prahy a okolí mají možnost si zboží prohlednout a zakoupit v prodejně DJ Shopu, Heřmanova 39, Praha 7 – Holešovice. Samozřejmostí je možnost zakoupené zboží přes internet i v prodejně, vrátit bez udáni důvodu do 14dnů a nebo zákonná 24. měsíční záruka.
A proč vlastně Lemon (citron)? Zdá se, že Chris má úchylku na citrony. Pamětníkům se možná vybavuje jeho akce Ultimate Lemon nebo Lemon Wonderland v pražském Slovanském domě nebo jeho skladby pod pseudonymem Citrax. A jak Chris sám říká: oblečení by mělo být fresh – like lemon.
Váš, LemonWear tým (e-mail: info@lemonwear.cz)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Daho&Ginger: "Naše sety nejsou pro nezasvěcené"
Rozhovor s jabloneckými "murder boys" před
sobotní zastávkou turné Severní vítr je krutý v Roxy. Na pražském
techno-večírku dále uslyšíte Makatona, Spyra, Moorise, Elektrabela a další.
Jak zatím probíhá " Severní vítr je krutý " tour ?
Daho:
Máme za sebou první dvě zastávky. Startovní v Hrádku nad Nisou a druhou v
Ostravě ve Fabricu s Makatonem. První party byla skutečně jen taková generální
zkouška, ale Genetix ve Fabricu se povedl. Přišli skuteční fandové naší hudby a
všichni si akci řádně užili. Makaton předvedl skvělé vystoupení. Na konci
sklidil vřelý potlesk. Byla to hodně příjemná klubovka a setkání fajn lidí,
kterým šlo o hudbu. Měl jsem z toho velmi dobrý pocit. Pohoda!
Jak bude tour dál pokračovat a kam se nejvíc těšíte ?
Daho:
Další a stěžejní akce bude party v pražské Roxy. I tam vystoupí náš host a
kamarád Makaton live. Jak na technostage tak na mininalstege je nabita
kvalitními djs. Jsme skutečně zvědaví, jak se tato zastávka povede. Děláme vše
pro to, aby to byl dobrej mejdan. Pak už nás čekají spíše menší kluby po celé
republice, ale doufejme, že právě tady bude naše hudba mít úspěch. Závěrečná
party bude v Polsku, což asi také bude docela výlet a zábava, no čeká nás toho
ještě hodně moc!
Ginger:
Další zastávkou je právě Roxy a myslím, že právě k vám se těšíme všichni
nejvíc. Nejen že tam hrajeme v kompletní sestavě Daho, Ginger, Spyro, Mooris
ale bute tam s náma spousta známých a opět MAKATON, který je náš kámoš. Právě
mu vychází nová deska, tudíž se všichni můžou těšit na úplně nový materiál.
Navíc Roxy je pojem, takže doufáme že to bude nejpovedenější party z celé tour.
Proč jste si jako zahraničního hosta tour vybrali právě Makatona ?
Daho:
Steve je náš dlouholetý kamarád a zároveň stále aktivní a jedinečný producent.
Vedle Surgeona patří do hrstky lidí tohoto stylu, kteří vydávají desky. Takový
Surgeon by byl samozřejmě taky super, ale nejsme mu až tak blízko, že by přijel
za stejně přátelských finančních podmínek, jako Makaton. Makaton patří hudebně
bez přehánění mezi to nej a my jsme strašně rádi, že i co se týče hraní má
takový přístup. Je vždy velice rád, že se do Čech může podívat a setká se tu s
přáteli. Makaton právě chystá novou desku na jeho labelu Rodz.konez, takže se
můžeme těšit na zbrusunovou muziku.
Však všichni uslyšíte : ))
Jaký máte vztah ke klubu Roxy ? Nějaké zajímavé vzpomínky ?
Daho:
Roxy mám spojené s tím, že tam techno nikdy nemělo moc silnou pozici. Spíše se
mi vybaví vyprávění kamarádů o hustejch houseovejch mejdanech : ) Byl to ale
vždy klub, který jako jeden z mála vozil a vozí zajímavé zahraniční hosty a
hvězdy. Když se ale dělo něco pro mě zajímavého, tak jsem nelitoval a těch
dlouhých 100 km jsem se do Roxy kodrcal. Nezapomenu na akce, kde byl v Roxy
Jeff Mills, Derrick May, nebo Grooverider! V Roxy jsme jako Daho a Ginger hráli
jednou, v rámci party Overthere. Doufám, že náš návrat do Roxy bude úspěšný a
"nezůstane kámen na
kameni" : )
Ginger:
Abych pravdu rekl tak v Roxy jsem byl jen párkrát. Pamatuju si už hodně dávno
party s Tokym, kam nás pozval Igor Pataky. To je ale opravdu spousta spousta
let nazpět. Bylo to ještě v dobách, kdy Tokyho nikdo v čechách neznal a tzv.
"masér" se stal až o několik let zpátky. Z posledních akcí kdy jsem
Roxy navštívil byli PAN SONIC, mimochodem byli super!
Roxy se mi bohužel zažrala do paměti taky jako další klub, který měl problémy s
okolím. Mám na mysli důchodce, kteří si z nepochopitelných důvodů nárokují v
centru všech měst klidovou zónu. Podle těchto měřítek bysme na párty asi měli
chodit se sluchátkama :( a kluby by nesměil existovat.
A jak vnímáte současnou domácí techno scénu ? Co vás těší a co naopak absolutně
odmítáte ?
Ginger:
Já už to moc neřeším. Své jsem si řekl v době kdy to ješte bylo pro mě
aktuální. Dnes to vidím spíš z pozice člověka, který naší scéně nabízí hudební
nosiče a musím říct po pravdě že s technem to zrovna moc růžově nevypadá.
Nejenže se prodává mnohem míň než před lety, ale bohužel toho ani moc nevychází
a když, tak je to strašně podprůměrná záležitost. Proto si vážíme každé dobré
desky od lidí jako je MAKATON. Není to ale tak, že by nevycházelo nic dobrýho.
Jen se dnes směr scény ubírá trohcu jiným směrem - hodně minimálu ačkoliv ten
opravdový a kvalitní minimal se v Čechách moc neprodává, pak jede drum&bass
a z toho techna často vychází věci komerčnějšího ražení, které hraničí s
techhousem.
Doba kdy mohutně frčela temnota a trochu složitější věci jste mohli slyšet i na
velkých akcích je nejspíš na nejaký čas pryč. Doufejme, že ne na dlouho a opět
to začne v klubech bujet. Je spousta možností jak by to mohlo vypadat, jelikož
se techno znovu skřížilo s jinýmy styly a lidi můžou slyšet zajímavé věci.
Bohužel to je pro většinu zatím moc "underground" a jednoduše to v
součastné době moc nepobírají.
Daho:
Na to, jak scénu vnímáme, reagujeme právě naší tour! Jak my, Daho a Ginger, tak
kluci z Hrádku Spyro a Mooris máme podobný hudební vkus. Chvílemi je nám blivno
z toho, co jsou někteří djs schopni hrát a vydávat to za techno. V dnešní době
vládne české scéně nokompromisně komerce. My chceme naší tour nabídnout lidem
alternativu a starším stejně rezignujícím clubberům, možnost vrátit se do klubů
za kvalitní hudbou.
Bude to boj s větrnými mlýny, ale nám za naše přesvědčení rozhodně stojí.
Osobně odmítám současný trend djs, kam vítr, tam plášť. Rok je populární
schranzz, tak hrajou schranzz. Za moment je to podobně s minimalem! Pro mě jsou
to lidi, co nemají svou čest a vkus. Jen chtějí něco hrát. A co mě těší? Když v
záplavě dnešního
hudebního braku najdu něco dobrého : )
To tedy není moc positivní situace. Co by podle Vás mohlo techno scénu vzkřísit
a vrátit nekomerční techno do klubů a hal ve velkém ? Existuje podle vás vůbec
taková možnost ?
Daho:
To je pravda, nic moc výhledy. Myslím, ale že je to z velké většiny i generační
problém. V klubech je nová generace lidí a ti chtějí prostě to své, čemu
rozumí, tedy, komerci, schranz a blbosti. To logicky vytlačilo z klubů některé
vyzrálé posluchače, kteří to logicky odmítají. S řadou takových debatuju a
nedivím se jim, že často raději zůstanou doma. Možná, až současná mladá
generace o něco zestárne, tak se dočkáme návratu kvalitnější hudby do klubů i
jinam. Takové vlny popularity techna proběhly třeba v Nemecku už asi dvě. U nás
jde vše trochu pomaleji... Techno je v současnosti zpět v undergroundu.
Ginger:
Jde o to, jestli opravdový fanoušek techna a podobné elektronické hudby vůbec
stojí o nějaké další halovky. Já myslím, že tahle hudba patří převážně do
klubů. Není možné aby undergroundová hudba byla masivní záležitostí. To co se u
nás dělo před lety byl opravdu neobvyklý jev. Všichni DJs a producenti se sem
rádi vraceli, protože nic podobného v tak velkém nikde jinde nezažili, snad
ještě ve Španělsku, ale nevím jestli to byly taky tak masivní akce nebo spíš
větší kluby typu ROXY. Scénu vzkřísí paradoxně asi právě ten dnešní útlum. Já
nevěřím, že by techno šlo vyloženě do kytek, jen jsou z něj lidi unavený, na
což mají po takové dlouholeté masáži nárok.
Jen se to všechno musí vzpamatovat a mladá generace zase objeví kouzlo
elektroniky. Dnes je fenomén hiphop ve všech směrech. Každej má volný kalhoty s
krokem někde u kolen a kšiltovku. Myslím, že to časem zase přejde a děcka co
dneska chodí na základku nám za nějakou dobu ukážou co je "IN" (jó to
se zase budeme divit). Ještě na závěr k tomuhle tématu. Nezáleží, jestli se
naše generace ještě toho novýho vzestupu dočká za relativně "mladých
let", jde o to aby to zase přišlo. Samozřejmě že si přeju abych ještě byl
v letech, kdy budu schopnej něco nový generaci nabídnout a na nějaký "papá,
kterýmu vadí hlasitá hudba :D“
Tak a teď trochu odbočíme.. Povězte nám něco o sobě, co se netýká hudby a
parties. Co rádi děláte ve volném čase, co si nejraději poslechnete kromě
techna a jaký máte například nejoblíbenější filmy ?
Ginger:
Uff. no, to je opravdu otázka pro uvolnění. Navíc nerad o sobě něco víc než je
nutný prozrazuju. Ale přeci jen něco vypustím. Jsem fanatický fanoušek kultu
FUTURAMA (následovaný SIMPSONOVÝMI :). Dost často se jen tak válím a surfuju na
netu. Pravděpodobně patřím už mezi tzv. závislé, jelikož bez počítače
respektive internetu si život nedokážu představit. Když ale v ruce nedržím myš,
nebo notebook, tak se chopím volantu. Jsem velký fanda aut, takže buď jezdím
svým plechovým strojem, nebo se chopím alespoň počítačové náhražky a rozdávám
si to s kámošem přez net ve formulích. Hudba, auta, internet a moje přítelkyně
- to jsou moje nej, samozřejmě že mám víc zálib, ale nemusím tu vše zmiňovat.
Co se týče poslechu hudby v soukromí, tak už od dob co jsme hráli hodně často
nemám potřebu poslouchat více tuhle hudbu doma. Už tak dost si jí užiju v
kanclu nula2.cz, takže doma popř. v autě valím úplně něco jinýho. Z evergreenů
bych asi jmenoval Depeche Mode, Bjork, Lamb, Funkstorung apod. Nikdy jsem se
ale nebránil jiným stylům a třeba moc rád si ujíždím na vážné popř. filmové
hudbě a někdy dokonce na Sinatrovi ;) - zkrátka podle nálady a situace.
Daho:
Jasně, techno není všechno : ) Rád si v poslední době poslechnu i nějakou
akustiku. Miluju Bjork a taky třeba vynikající elektronickou záležitost
Funkstorung. Volného času je pramálo. Všechno se točí kolem hudby, djování, ale
v posledních letech hlavně kolem našeho vinylshopu Nula2. Filmy extra nedávám,
ale jsem velký fanda mr. Gigera a jeho ságy Vetřelců.
A teď k samotné akci 10.března v Roxy... Co od vás dvou mohou všichni
návštěvníci čekat ? Pokuste se nastínit váš set i těm, kteří vás vůbec neznají
potažmo budou nováčky i na techno akci..
Daho:
Budeme hrát na 4 gramofony a 2 mixy, což nám umožňuje být hodně kreativní a
neomezení. Zahrajeme určitě řadu našich oblíbených "kousků", jak těch
současných, tak i doslova historických, které nám už prostě přirostly k srdci.
Stylově půjde samozřejmě především o techno, ale protože jsme už dávno jaksi
upustili od monotónosti, prošpikujeme náš set i řadou breaků a elektroniky.
Myslím že se bavit budou všichni, jak naši skalní fandové, tak ti, co nás
eventuálně uslyší poprvé. Osobně se moc těším na nové dvě desky od Surgeona. Ty
v Roxy určitě řádně otestujeme!
Ginger:
Nikdy nevím co čekat sám od sebe. Sice mám třeba nějakou přestavu co bych si
rád zahrál, ale situaci v klubu může být úplně o něčem jiným. Taky dost záleží
jestli nám sedne zvuk a jestli jsou kvalitní monitory. V případě že hrajeme ze
4 gramců tak je to obzvlášť důležitý element. Jakmile se neslyšíme, nedá se
předvést nic pořádnýho. Doufejme, že tohle bude v sobotu v pořádku.
Nastínit naše hraní někomu kdo nás nezná, nebo vůbec na akce tohohle typu
nechodí je dost rána pod pás - je o nás totiž známo, že naše sety nejsou zrovna
moc pro nezasvěcené. Hrajeme většinou těžší elektroniku a nic moc pro lidi co
na parties vyhledávají hitovky. Je sice pravda, že čím jsme starší tím víc je u
nás slyšet klasiku a i dost retro věci, ale to neznamená, že stará pecka sedne
někomu kdo zná jen Coxe nebo Tiesta. Uvidíme jak to všechno nakonec dopadne. V
každým případě je pravda, že když se mejdlo podaří a ti, kterým se naše hraní
líbí vytvoří na parketě pořádný kotel, nenechá to moc lidí okolo chladných a to
i těch, o kterých byla původně řeč.
Komentáře
Přehled komentářů
Výborně pane Maestro, tomu se říká represent...
Výcuc těch nejlepčích informací z taneční scény mě velice zaujal...tancující švajcik je taky borec :)
Jen tak dál...ale hlavně to bude chtít kvalitnější online prostředí které ti umožní více prostoru a funkcionalit :) OL.cz se blíží...
parádní stánky
(negros, 12. 4. 2007 12:38)